Πέμπτη, 28 Φεβρουαρίου 2013

Κατάργηση φορέα ίσον απόλυση


Ξεκάθαρη είναι η Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης της Περιφέρειας Αττικής Μαρία Παπασπύρου, στην Έκθεσή της για τα πεπραγμένα του θεσμού. Άμα καταργηθεί μια δημόσια υπηρεσία και ο υπάλληλος δε μεταταχθεί, τότε αυτοδικαίως απολύεται, και δε χρειάζεται η σύμφωνη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου. Μάλιστα, όπως υπογραμμίζει, εάν η μετάταξη δε συμπίπτει χρονικά από τη μία θέση στην άλλη, τότε λογίζεται ως… απόλυση.
Λέει χαρακτηριστικά: «Όπως έχει κριθεί, (βλ. ΣτΕ 3226/2011-2934/1993 – 1722/1983 Ολομ), δεν κωλύεται ο κοινός νομοθέτης να καταργεί οργανικές θέσεις ή να τροποποιεί τις αρμοδιότητες της, καθώς επίσης να επεκτείνει ή να συμπτύσσει τη βαθμολογική κλίμακα, εφ’όσον με τις ρυθμίσεις αυτές δεν παραβιάζεται ο κανόνας της οργανώσεως και στελεχώσεως της Διοικήσεως με μονίμους υπαλλήλους.
»Περαιτέρω, σύμφωνα με το άρθρο 103 παρ. 4 του Συντάγματος, σε περίπτωση καταργήσεως της κατεχομένης από τον υπάλληλο θέσεως είτε μεμονωμένως είτε δια της καταργήσεως ολοκλήρου της δημόσιας υπηρεσίας στην οποία ανήκει η θέση, μπορεί ο υπάλληλος ν’ απολυθεί η να τοποθετηθεί σε άλλη υπηρεσία (βλ. ΣτΕ 3226/2011). Επί απολύσεως δε δημοσίου υπαλλήλου συνεπεία καταργήσεως όλων των ομοιοβάθμων θέσεων μιας υπηρεσίας δεν απαιτείται προηγούμενη απόφαση υπηρεσιακού συμβουλίου.
»Εξ άλλου, ο κοινός νομοθέτης, κατά την επιλογή των διαφόρων τρόπων ρύθμισης, πρέπει να κινείται μέσα στα όρια που διαγράφονται από την αρχή της ισότητας, δηλαδή να διασφαλίζει την ίση μεταχείριση των υπαλλήλων και να θεσπίζει κανόνες με αντικειμενικά κριτήρια (βλ. ΣτΕ 3226/2011 – 4237/2005, πρβλ. ΣτΕ 2307, 2841/1988).
»Επομένως, σε περίπτωση που δεν καταργηθούν όλες οι ομοιόβαθμες θέσεις μιας υπηρεσίας, σε περίπτωση απολύσεως δημοσίου υπαλλήλου συνεπεία καταργήσεως ορισμένων θέσεων μιας υπηρεσίας, πρέπει να εξετασθεί εάν είναι απαραίτητη απόφαση υπηρεσιακού συμβουλίου κατ’άρθρ. 103 παρ. 4 Συντάγματος.
Επίσης, η μετάταξη αναλύεται θεωρητικώς σε απόλυση από μια θέση και διορισμό σε ομοιόβαθμη θέση άλλης υπηρεσίας της Διοικήσεως, για να μην επέρχεται όμως διακοπή της υπαλληλικής ιδιότητας των μετατασσομένων πρέπει και οι δύο πράξεις (της απόλυσης από μια θέση και τον διορισμό σε ομοιόβαθμη θέση άλλης υπηρεσίας της Διοικήσεως) να συμπίπτουν χρονικώς (βλ. ΣτΕ 4237/2005)».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου