Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2015

Στη Βουλή άμεσα το νομοσχέδιο για τα οδοιπορικά στο Δημόσιο

Τον εξορθολογισμό των οδοιπορικών στο Δημόσιο αναμένεται να συμπεριλάβει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης στη διαπραγματευτική του «φαρέτρα» εν όψει του κρίσιμου Eurogroup της 9ης Μαρτίου.
Η προεργασία για το σχετικό σχέδιο νόμου που είναι ήδη έτοιμο στο υπουργείο Οικονομικών είχε γίνει από την προηγούμενη κυβέρνηση με την εποπτεία της Task Force και σε γνώση των ΕΕ, ΕΚΤ και ΔΝΤ. Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Δημήτρης Μάρδας φέρεται να εξετάζει κάποιες τελευταίες νομοθετικές βελτιώσεις πριν το στείλει στον υπουργό Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη.
Το νομοσχέδιο για τα οδοιπορικά του Δημοσίου είναι δημοσιονομικά ουδέτερο, ωστόσο στα πλεονεκτήματά του είναι ότι διορθώνει χρόνιες αδικίες και επιβάλει ένα σταθερό καθεστώς γύρω από αυτές τις ειδικές αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων. Αυτά άλλωστε τα πλεονεκτήματα αναμένεται να αναδειχθούν και κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου στους θεσμούς. Σημειώνεται πως ο εξορθολογισμός των οδοιπορικών εντάσσεται στις επιταγές του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος, που προβλέπει τη σταθεροποίηση των πρόσθετων αμοιβών των δημοσίων υπαλλήλων σε συγκεκριμένα επίπεδα.
Σήμερα τα οδοιπορικά ανά κατηγόρια υπαλλήλων και φορέα παρουσιάζουν υψηλές διακυμάνσεις. Ο μέσος υπάλληλος στο Δημόσιο λαμβάνει αποζημίωση για εκτός έδρας 29 ευρώ την ημέρα χωρίς διανυκτέρευση, οι μηχανικοί 56 ευρώ, οι ελεγκτές του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους 59 ευρώ, οι υπάλληλοι του ΕΛΓΑ 40 ευρώ και του ΟΠΕΚΕΠΕ 94 ευρώ.

Οι «ατασθαλίες» με τα οδοιπορικά
Σημειώνεται πως κατά καιρούς οι ελεγκτικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, το Ελεγκτικό Συνέδριο , αλλά και άλλες αρχές έχουν διαπιστώσει πολλές ατασθαλίες γύρω από τα οδοιπορικά του Δημοσίου. Αυτές κυρίως αφορούν:
-Ατεκμηρίωτες αιτιολογίες ως προς τις εντολές μετακίνησης ή μετακινήσεις υπαλλήλων των οποίων ο κλάδος ή η ειδικότητα δεν σχετίζονται καν με το λόγο μετακίνησης.
-Διανυκτερεύσεις εκτός ξενοδοχείων σε φιλικά σπίτια ή μετακινήσεις σε αποστάσεις που δικαιολογούν την καταβολή εξόδων μετακίνησης.
-Μη αναγραφή των απαιτούμενων στοιχείων στην εντολή μετακίνησης.
-Έκδοση διαταγών μετακίνησης εκ των υστέρων και χωρίς να υπάρχει η σχετική πίστωση.
-Εξάντληση του ανώτατου ορίου ημερών εκτός έδρας πολύ πριν από το τέλος του έτους και αρκετές φορές υπάρχει και υπέρβαση του.
-Πληρωμή δαπανών της ίδιας μετακίνησης ακόμα και εντός του ίδιου χρονικού διαστήματος από διαφορετικές πηγές.

Πηγή:In.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου