Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2015

Αυτοεκτίμηση και τεστ αυτοεκτίμησης

Ο όρος αυτοεκτίμηση προέρχεται από την ελληνική λέξη που σημαίνει “σεβασμός για τον εαυτό.” Ο “εαυτός” της αυτό -εκτίμησης αφορά τις αξίες, τις πεποιθήσεις και τις συμπεριφορές που έχουμε στην κατοχή μας για τους εαυτούς μας. Η αυτοεκτίμηση είναι ένα χαρακτηριστικό της ανθρώπινης ζωής που χωρίζει την ανθρώπινη φυλή από τα άλλα είδη που κατοικούν στον πλανήτη. Ωστόσο, οι άνθρωποι καθαυτοί είναι πολύ διαφορετικοί ο ένας από τον άλλο. Έχουν διαφορετικές εθνικές καταγωγές, διαφορετικά χαρακτηριστικά, και διαφορετικούς τρόπους ζωής, αλλά όλοι οι άνθρωποι ασχέτως πως και που ζουν έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: την προσωπικότητα. Η προσωπικότητα ωστόσο επίσης διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο. Δεν υπάρχουν δύο προσωπικότητες που να είναι πανομοιότυπες. Μέσα σε κάθε προσωπικότητα όμως υπάρχει η έννοια της αυτοεκτίμησης. Η αυτοεκτίμηση, είτε είναι υψηλή, είτε χαμηλή είναι παρούσα στην ψυχή του κάθε ανθρώπου.
Ποια είναι η αυτοεκτίμησή σας: Είναι υπερβολικά χαμηλή, υπερβολικά υψηλή ή είναι η σωστή αυτοεκτίμηση;
Η αυτοεκτίμηση διαμορφώνεται από τις σκέψεις, τις σχέσεις και τις εμπειρίες σας. Κατανοήστε το εύρος της και τα οφέλη τη υγιούς αυτοεκτίμησης – συμπεριλαμβανομένου της ψυχικής ευεξίας, της αυτοπεποίθησης, της αντοχής και άλλα. Η αυτοεκτίμηση είναι συνολικά η γνώμη σας για τον εαυτό σας – το πώς αισθάνεστε ειλικρινά σχετικά με τις ικανότητες και τους περιορισμούς σας. Όταν έχετε υγιή αυτοεκτίμηση, αισθάνεστε καλά με τον εαυτό σας πιστεύετε ότι σας αξίζει ο σεβασμός των άλλων. Όταν έχετε χαμηλή αυτοεκτίμηση, δίνετε λίγη αξία στις απόψεις και τις ιδέες σας. Μπορεί να ανησυχείτε συνεχώς ότι δεν είστε αρκετά καλοί. Παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την αυτοεκτίμηση είναι:

-Οι σκέψεις και οι αντιλήψεις σας.
-Η αλληλεπίδρασή σας με άλλους ανθρώπους! Εμπειρίες στο σχολείο, στην εργασία και στην κοινότητα που ζείτε.
-Πιθανή ασθένεια, αναπηρία ή τραυματισμό.
-Ο πολιτισμός.
-Η θρησκεία.

Ο ρόλος και η θέση σας στην κοινωνία
Οι σχέσεις με τους κοντινούς σας – γονείς, αδέλφια, συμμαθητές, δασκάλους και άλλες σημαντικές επαφές – είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την αυτοεκτίμησή σας. Πολλές πεποιθήσεις που κρατάτε για τον εαυτό σας σήμερα αντανακλούν τα μηνύματα που έχετε λάβει από αυτούς τους ανθρώπους με την πάροδο του χρόνου. Αν οι στενές σχέσεις σας είναι ισχυρές και λαμβάνετε γενικά θετικά σχόλια, είναι πιο πιθανό να έχετε μια υγιή αυτοεκτίμηση. Εάν λαμβάνετε ως επί το πλείστον αρνητικές αντιδράσεις και συχνά σας επικρίνουν, σας πειράζουν ή σας υποτιμούν, τότε έχετε περισσότερες πιθανότητες να αντιμετωπίζετε μια χαμηλή αυτοεκτίμηση. Παρόλα αυτά, οι δικές σας σκέψεις έχουν τελικά το μεγαλύτερο αντίκτυπο στην αυτοεκτίμηση σας – και αυτές οι σκέψεις είναι υπό τον έλεγχό σας. Αν έχετε την τάση να εστιάζετε στις αδυναμίες ή στις ατέλειες σας, μπορείτε να μάθετε να επαναπροσδιορίζετε τον τρόπο σκέψης σας και να επικεντρωθείτε στις θετικές ιδιότητες σας.
Ακολουθεί ένα απλό Τεστ Αυτοεκτίμησης του Karl Parera για να διαγνώσετε οι ίδιοι το ύψος της αυτοεκτίμισής σας.
Απαντάτε απλώς σε κάθε δήλωση: ΑΛΗΘΕΙΑ ή ΨΕΜΑΤΑ.
Εάν για κάποια απάντηση δεν είστε 100% σίγουροι ότι είναι ΑΛΗΘΕΙΑ, τότε είναι ΨΕΜΑΤΑ.

ΤΕΣΤ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ
1. Άλλοι άνθρωποι δεν είναι καλύτεροι ή πιο τυχεροί από μένα
2. Αποδέχομαι τον εαυτό μου όπως είναι και είμαι ευχαριστημένος μαζί του
3. Μου αρέσει κοινωνικοποίηση
4. Αξίζω την αγάπη και τον σεβασμό
5. Νιώθω ότι αξίζω και ότι είμαι χρήσιμος
6. Δεν χρειάζομαι άλλους να μου πουν ότι έχω κάνει καλή δουλειά
7. Το να είμαι ο εαυτός μου είναι πολύ σημαντικό
8. Κάνω φίλους εύκολα
9. Μπορώ να δεχτώ την κριτική, χωρίς να αισθάνομαι ότι με υποτιμούν
10. Παραδέχομαι τα λάθη μου ανοιχτά
11. Ποτέ δεν κρύβω τα αληθινά συναισθήματά μου
12. Πάντα μιλάω για τον εαυτό μου ανοικτά και εκθέτω τις ιδέες μου
13. Είμαι ένας ευτυχής και ανέμελος άνθρωπος
14. Δεν ανησυχώ για το τι σκέφτονται οι άλλοι για τις απόψεις μου
15. Δεν χρειάζομαι την έγκριση των άλλων για να αισθάνομαι καλά
16. Δεν αισθάνομαι ένοχος οταν λέω ή κάνω ό,τι θέλω

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΕΣΤ
Εάν ο αριθμός των απαντήσεων που γράψατε ΑΛΗΘΕΙΑ είναι:
15-16 ΕΧΕΤΕ υψηλό επίπεδο της αυτοεκτίμησης!
12-14 Καλή αυτοεκτίμηση, αλλά υπάρχει χώρο για βελτίωση.
8-11 χαμηλή αυτοεκτίμηση – Σας κρατά πίσω
Κάτω από 8 η εκτίμησή σας είναι εξαιρετικά χαμηλή
ΠΗΓΗ: http://enallaktikidrasi.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου