Αλλαγές στην αυτεπάγγελτη αναζήτηση δικαιολογητικών για συναλλαγές πολιτών και επιχειρήσεων στο Δημόσιο αλλά και στην ηλεκτρονική έκδοση πιστοποιητικών προβλέπει το νομοσχέδιο που εισάγει νέες ρυθμίσεις στον Δημόσιο τομέα.
Με τις ρυθμίσεις που προωθεί ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητιής Ανασυγκρότησης μειώνεται αισθητά η γραφειοκρατία στην χώρα Σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου όταν για τη διεκπεραίωση υπόθεσης απαιτούνται δικαιολογητικά ή πιστοποιητικά που εκδίδονται από το δημόσιο, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και των οποίων η έκδοσή δεν προϋποθέτει τη σύμπραξη του διοικούμενου, η αρμόδια υπηρεσία, εφόσον δεν συνυποβάλλονται από τον αιτούντα με την αίτησή του, τα αναζητεί για την έκδοση της τελικής πράξης αυτεπαγγέλτως από τις οικείες υπηρεσίες.
Αυτό σημαίνει ότι όταν κάποιο δικαιολογητικό εκδίδεται από δημόσια υπηρεσία - που σχεδόν στο σύνολο των συναλλαγών αυτό ισχύει - δεν θα χρειάζεται ο πολίτης η η επιχείρηση να το προσκομίζει αφού η υπηρεσία που θα αναζητά το δικαιολογητικό αυτεπάγγελτα χωρίς να χρειάζεται να απευθύνεται ο ενδιαφερόμενος να το προσκομίζει.
Όπως αναφέρουν οι διατάξεις του νομοσχεδίου για το σκοπό αυτόν τεκμαίρεται ότι παρέχεται σχετική εξουσιοδότηση από τον ενδιαφερόμενο, με την κατάθεση της αίτηση του. Δηλαδή με μια υπεύθυνη δήλωση ο ενδιαφερόμενος θα εξουσιοδοτεί την υπηρεσία αποδέκτη του αιτήματος ώστε να προβεί στις ενέργειες που απαιτούνται για να αναζητήσει το απαιτούμενο δικαιολογητικό.
Με κοινή κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, του αρμόδιου Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του αρμόδιου, κατά περίπτωση, Υπουργού, θα καθορίζονται οι υπηρεσίες στις οποίες δεν εφαρμόζεται η αυτεπάγγελτη αναζήτηση δικαιολογητικών, λόγω μεγάλου όγκου αιτήσεων ή άλλων λόγων που καθιστούν ιδιαίτερα δυσχερή την αυτεπάγγελτη αναζήτηση.
Η αυτεπάγγελτη αναζήτηση δικαιολογητικών εφαρμόζεται και στις επιχειρήσεις.»
Επίσης δικαιολογητικά, πιστοποιητικά και βεβαιώσεις τα οποία εκδίδονται μέσω κεντρικού πληροφοριακού συστήματος υπηρεσιών του Δημοσίου ή μέσω ηλεκτρονικής διασύνδεσης του συστήματος αυτού με το πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΜΗΣ – ΚΕΠ», εκδίδονται μέσω των ΚΕΠ και αναζητούνται αυτεπάγγελτα μέσω διασύνδεσης των υπηρεσιών του Δημοσίου με το κεντρικό πληροφοριακό σύστημα του φορέα, ο οποίος έχει την ευθύνη ανάπτυξης και συντήρησης του συστήματος.
Με κοινές υπουργικές αποφάσεις μεταξύ του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού καθορίζεται ο χρόνος ένταξης στην ανωτέρω ρύθμιση των πιστοποιητικών και βεβαιώσεων που δεν είναι εφικτό να ενταχθούν στη ρύθμιση του προηγούμενου εδαφίου.
Παράλληλα έγγραφα, δικαιολογητικά και βεβαιώσεις που παράγονται με χρήση ΤΠΕ , ιδίως μέσω της Κεντρικής Διαδικτυακής Πύλης του Ελληνικού Δημοσίου, γίνονται δεκτά από τους φορείς του δημόσιου τομέα για την διεκπεραίωση υποθέσεων πολιτών και επιχειρήσεων. Τα παραπάνω έγγραφα, πιστοποιητικά και βεβαιώσεις μπορούν να αποθηκεύονται ηλεκτρονικά σε ασφαλή αποθηκευτικό χώρο, σε ηλεκτρονική θυρίδα χρήστη, της Κεντρικής Διαδικτυακής Πύλης. Πρόσβαση στην ηλεκτρονική θυρίδα χρήστη, μπορούν να έχουν όλοι του φορείς του δημόσιου τομέα προκειμένου να γνωστοποιούν ή να κοινοποιούν, έγγραφα, πιστοποιητικά και βεβαιώσεις , καθώς και να παραλαμβάνουν μετά από εξουσιοδότηση του χρήστη δικαιολογητικά που έχουν αποθηκευτεί στην ηλεκτρονική θυρίδα του.
Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής ανασυγκρότησης και του αρμόδιου Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης καθορίζονται οι τεχνικές λεπτομέρειες καθώς και κάθε ειδικότερο ζήτημα .»
Οι ρυθμίσεις του άρθρου αυτού, εκτός από τις εξουσιοδοτικές, έχουν πλήρη εφαρμογή μετά πάροδο έξη μηνών από την ψήφιση του νόμου και έκδοσης του νόμου σε ΦΕΚ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου